Obchodné podmienky

Všeobecné obchodné podmienky

čl. I Základné ustanovenia

  1. Tieto Všeobecné obchodné podmienky upravujú vzťahy pri dodávkach tovaru a služieb medzi Ľubomír Kusyn – Laboratórne zariadenia, IČO: 22 677 950 (ďalej len Dodávateľ) a zákazníkom (ďalej len Odberateľ). Akékoľvek iné obchodné podmienky nie sú pre Dodávateľa záväzné a to ani v prípade, že sú súčasťou objednávky Odberateľa.
  2. Odoberateľom sa rozumie len právnická osoba a fyzická osoba – podnikateľ (napr. SZČO), pričom podmienkou objednávky je platné IČO.
  3. Tieto všeobecné obchodné podmienky sa vzťahujú na zmluvné vzťahy, ktoré vzniknú medzi Dodávateľom a Odberateľom v zmysle zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov, v zmysle zákona č. 250/2007 o ochrane spotrebiteľa a v zmysle zákona č. 102/2014 Z.z. zákon z 25. marca 2014 o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov (v znení č. 151/2014 Z.z., 173/2015 Z.z., 391/2015 Z.z., 57/2018 Z. z.(nepriamo), 170/2018 Z.z.).
  4. Na zmluvné vzťahy (ako aj ďalšie právne vzťahy, ktoré môžu zo zmluvného vzťahu vyplynúť) s právnickými osobami, resp. s fyzickými osobami – podnikateľmi (napr. SZČO), sa vzťahujú ustanovenia zákona č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v platnom znení (podľa ustanovení §411-441 Obchodného zákonníka).
  5. Dodávateľom je osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy koná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania, alebo osoba konajúca v jej mene alebo na jej účet.
  6. Dodávateľom je v zmysle týchto všeobecných obchodných podmienok zároveň aj:
    1. prevádzkovateľom systému elektronického obchodu prevádzkovaného prostredníctvom internetovej stránky predávajúceho (ďalej tiež len „e-shop“).
    2. prevádzkovateľom informačného systému / informačných systémov v zmysle Zákona č. 18/2018 Z.z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov.
  7. Pre potreby týchto všeobecných obchodných podmienok sa uvádza, že Odberateľom je každá fyzická alebo právnická osoba, ktorá vyplnila a odoslala objednávku prostredníctvom webovej stránky predávajúceho, obdržala (emailové) oznámenie o prijatí objednávky. Odberateľom je taktiež každá osoba, ktorá zadala objednávku zaslaním emailu a emailom potvrdila akceptovanie cenovej ponuky predávajúceho a potvrdila tiež oboznámenie sa s týmito Všeobecnými obchodnými podmienkami.
  8. Dodávateľ si vyhradzuje právo na zmenu týchto obchodných podmienok bez predchádzajúceho upozornenia. Povinnosť písomného oznámenia zmeny týchto obchodných podmienok je splnená umiestnením na webovej stránke http://www.labtech.sk v časti „Obchodné podmienky“.

čl. II O registrácii

  1. V prípade, ak kupujúci vykoná na webovej stránke portálu aj tzv. registráciu, prevádzkovateľ ho týmto informuje, že súčasťou vykonanej registrácie, môže byť aj súhlas so zasielaním ponukových e-mailov z internetového portálu prevádzkovateľa. Službu zasielania noviniek e-mailom môžete kedykoľvek zrušiť na e-mailovej adrese predávajúceho.

čl. III Predmet predaja

  1. Predmetom predaja je tovar a služby vrátane servisu a validácie, z aktuálnej ponuky Dodávateľa, alebo iný tovar a služby špecifikované písomnou dohodou medzi Odberateľom a Dodávateľom, vrátane konkrétnych cenových ponúk určených konkrétnym Odberateľom.

čl. IV Spôsob objednávania

  1. Objednávať tovar je možné prostredníctvom e-shopu alebo e-mailom na adresu info@labtech.sk. Každé prijatie objednávky potvrdzujeme e-mailom. Pokiaľ nedostanete behom 48 hodín potvrdenie Vašej e-mailovej objednávky, tak pravdepodobne nedošla. Telefonická alebo ústna objednávka je nie je akceptovaná.
  2. Objednávka musí obsahovať presný názov firmy alebo inštitúcie Odberateľa, adresu a zodpovednú osobu, IČO, DIČ (v prípade, že je Odberateľ registrovaným platcom DPH), presnou adresou platcu tovaru (ak je odlišná od adresy Odberateľa) a číslo bankového účtu. Ďalej musí obsahovať presné určenie tovaru, jeho požadované množstvo, presnú adresu dodania (ak je odlišná od adresy Odberateľa), kontaktnú osobu a telefonický kontakt. 
  3. Špecifikácia produktu je jednoznačne určená jeho katalógovým číslom a balením. Pred záväzným objednaním sa preto v buď v katalógu alebo písomne uistite, že vybrané katalógové číslo produktu zodpovedá Vašim požiadavkám.
  4. Dodávateľ je oprávnený požadovať zálohovú platbu do 100% výšky hodnoty plnenia. Dodací termín uvedený na potvrdení objednávky sa následne počíta odo dňa prijatia zálohovej platby na účet Dodávateľa.

čl. V Cena tovarov

  1. Dodávateľ si vyhradzuje právo zmeny cien bez predchádzjúceho upozornenia v nadväznosti na úpravy cien výrobcov, prípadne na pohyby kurzu EUR voči cudzím menám. K cenám tovarov môžu byť pripočítané a fakturované manipulačné resp. balné a dopravné poplatky. Manipulačný resp. balný poplatok sa vzťahuje na objednávky, ktorých hodnota nepresahuje 30,00€ bez DPH a je vo výške 5,00€ bez DPH. Informáciu o dopravných poplatkoch získa kupujúci pred odoslaním objednávky. Ak tovar vyžaduje inštaláciu, montáž alebo zaškolenie obsluhy, cena Vám bude dodatočne dopočítaná a oznámená pred potvrdením prijatia objednávky zo strany Dodávateľa.

čl. VI Platobné podmienky a vlastnícke práva

  1. Úhrada tovaru sa uskutočňuje prostredníctvom zálohovej faktúry so splatnosťou 3 dní od dátumu potvrdenia prijatej objednávky. Vo výnimočných prípadoch sa úhrada tovaru realizuje prevodom na základe daňového dokladu so splatnosťou 14 dní od dátumu dodania, pokiaľ nie je dohodnuté inak. 
  2. Vlastnícke práva k tovaru prechádzajú na Odberateľa, pripísaním celej fakturovanej sumy vzťahujúcej sa k zákazke na účet Dodávateľa.
  3. Zodpovednosť za škody na tovare prechádza na Odberateľa odovzdaním a prevzatím tovaru.
  4. Nebezpečenstvo za poškodenie tovaru pri doprave prechádza na Odberateľa odovzdaním tovaru Odberateľovi, alebo dopravcovi. Dopravné poistenie tovaru nie je obsiahnuté v cene tovaru.

čl. VII Dodacie podmienky

  1. Dodacie lehoty jednotlivých produktov na e-shope Vám poskytneme na vyžiadanie. Dodacia lehota začína plynúť dňom, keď Dodávateľ prijme zálohovú platbu vzťahujúcu sa k objednávke, vo výnimočných prípadoch hneď po potvrdení prijatia objednávky. Odberateľ je povinný zabezpečiť prevzatie tovaru na určenom mieste. Ak Odberateľ odmietne prevziať tovar bez uvedenia právneho dôvodu, je Dodávateľ oprávnený účtovať Odberateľovi vzniknuté náklady.
  2. Tovar je štandardne doručovaný zásielkovou spoločnosťou Direct Parcel Distribution SK s. r. o., Pri letisku 19020/5, 821 04 Bratislava . Cena prepravy v rámci SR, ak nebude uvedené inak, je účtovaná podľa aktuálnych nákladov zmluvných partnerov. U niektorých obzvlášť neskladných, ťažkých alebo inak zle prepravovateľných výrobkov môže byť cena prepravy zvýšená.
  3. Osobný odber je v možný v dňoch utorok a štvrtok v čase od 14:00 do 16:00 na adrese Stará Vajnorská 21, 831 04 Bratislava. O presnom termíne osobného odberu budete informovaný prostredníctvom e-mailu, pričom Odoberateľ je povinný termín osobného odberu potvrdiť najneskôr 24 hodín pred plánovaným osobným odberom.
  4. Odberateľ je povinný predmet plnenia prevziať a bez omeškania skontrolovať súlad množstva a typu predmetu plnenia s dodacím listom, odovzdávacím protokolom alebo faktúrou.
  5. Pri zistení rozdielu v množstve, type alebo kvalite predmetu plnenia, je Odberateľ povinný túto skutočnosť bez omeškania oznámiť Dodávateľovi formou reklamácie. Pokiaľ Odberateľ nezariadi, aby bol tovar v dobe prechodu zodpovednosti za škody na tovare skontrolovaný, môže uplatniť nárok zo zistiteľných vád pri tejto kontrole jedine ak preukáže, že tieto vady mal tovar už v dobe prechodu zodpovednosti za škody na tovare z Dodávateľa na Odberateľa.
  6. Ak zistí Odberateľ pri preberaní tovaru zjavné poškodenie na obale, je povinný túto skutočnosť bez omeškania oznámiť Dodávateľovi alebo doručovateľovi zásielky a písomne to uviesť na dodacom liste Dodávateľa alebo prepravnom liste doručovacej služby. Neskoršie reklamácie tohto typu nemôžu byť Dodávateľom uznané ako oprávnené.
  7. Dodávateľ nezodpovedá za vhodnosť vybraného tovaru k požadovaným účelom, ak tieto neboli vyšpecifikované zo strany Odberateľa v dopyte/objednávke alebo tak nevyplýva z uzatvorenej Kúpnej zmluvy/Zmluvy o dielo.

čl. VIII Reklamačný poriadok, záručný a pozáručný servis

  1. Dodávateľ zodpovedá za úplnosť a správnosť dodávky podľa dodacieho listu. Odberateľ je povinný skontrolovať pri prevzatí tovaru jeho množstvo, úplnosť, správnosť a neporušenie dodávky. Správnosť dodávky potvrdí Odberateľ čitateľným podpisom dodacieho listu.
  2. Záručný a pozáručný servis zabezpečuje Dodávateľ. Dodávateľ je oprávnený na zabezpečenie servisu využitie tretích strán.
  3. Záručná doba na tovar je upravená podľa ustanovení Obchodného zákonníka, pokiaľ nie je v zmluve dohodnuté inak. Záručná doba na skryté chyby, funkčnosť a pod., je stanovená v súlade s Obchodným zákonníkom na dobu minimálne 6 mesiacov, ak nie je záručná lehota na dodacom alebo záručnom liste stanovená inak. Záručná doba na servisné práce a náhradné diely je 3 mesiace, pokiaľ nie je v zmluve dohodnuté inak. Záruka sa nevzťahuje na chyby a poškodenia, vzniknuté nerešpektovaním návodu na použitie, nevykonávaním bežnej užívateľskej údržby, vykonaním zmien na tovare, nesprávnou manipuláciou, či skladovaním. Záruka sa nevzťahuje na prirodzené opotrebovanie a na spotrebný materiál.
  4. Reklamácia musí byť vždy uplatnená písomnou formou, s uvedením špecifikácie reklamovaného tovaru, popisu závady, čísla dodacieho listu alebo faktúry a mena osoby zodpovednej zo strany Odberateľa za vybavenie reklamácie. Dodávateľ informuje o výsledku reklamačného konania a predpokladaného vybavenia reklamácie, spravidla do 30 dní od jeho doručenia Odberateľom.
  5. Predávajúci si vyhradzuje právo vyriešiť nezhody medzi objednaným a dodaným tovarom podľa svojho vlastného uváženia a to peňažnou kompenzáciou, alebo náhradou tovaru v primeranej lehote.

čl. IX  Storno

  1. Stornovanie objednávky bez dohody je možné len do bodu, pokiaľ Odoberateľ neodsúhlasí dobu dodania, ktorá mu bude oznámená pred potvrdení prijatej objednávky. Po jej prijatí a objednaní je možné odstúpiť len v prípadoch, ktoré ustanovuje Obchodný zákonník a to iba písomnou vzájomnou dohodou zmluvných strán.
  2. Ak dôjde k dohode o odstúpení od objednávky, tak Odoberateľ je povinný vrátiť tovar Dodávateľovi bezodkladne a to na vlastné náklady. Dodávateľ si vyhradzuje právo účtovať Odoberateľovi stornovací poplatok až do výšky 100% predajnej ceny.
  3. Dodávateľ nie je schopný dodať objednávku z dôvodu, že už výrobok nie je dostupný, má právo objednávku stornovať o čom Odoberateľa upovedomí e-mailom. V prípade zálohovej faktúry sa v takomto prípade Odoberateľovi vráti čiastka v plnej hodnote na jeho účet.
  4. Dodávateľ je oprávnený stornovať objednávku v prípade, že Odoberateľ neuhradil zálohovú faktúru do 3 dní od jej vystavenia.
  5. Dodávateľ je takisto oprávnený odstúpiť od tohto záväzkového vzťahu v prípade, že Odberateľ v prípade platby až po dodaní tovaru, je v omeškaní s úhradou finančných čiastok podľa týchto Všeobecných podmienok po dobu viac ako 14 dní. Odberateľ je ďalej oprávnený realizovať výhradu vlastníctva podľa týchto Všeobecných podmienok.

čl. X Záverečné ustanovenia

  1. Práva a povinnosti vyplývajúce z tohto záväzkového vzťahu sa riadia právnym poriadkom Slovenskej republiky.
  2. Text týchto všeobecných podmienok je zverejnený na internetovej stránke http://www.labtech.sk.
  3. Odberateľ je uzrozumený s tým, že záväzkový vzťah vznikajúci pri poskytovaní plnenia a založený okamžikom akceptácie Odberateľom vystavenej objednávky u Dodávateľa, sa riadi týmito Všeobecnými obchodnými podmienkami.
  4. Odoberateľ si vyhradzuje právo meniť alebo dopĺňať tieto všeobecné obchodné podmienky, pričom akékoľvek zmeny nadobúdajú účinnosť dňom ich zverejnenia na e-shope http://www.labtech.sk. 
  5. Tieto všeobecné podmienky nadobúdajú platnosť a účinnosť dňa 01.10.2024.
FAQ - často kladené otázky
Platba
1. Po odoslaní objednávky sa mi nezobrazila platobná brána. Ako mám zaplatiť za svoju objednávku?

Po odoslaní objednávky Vás budeme kontaktovať s dobou doručenia Vami vybraného tovaru. V prípade, že súhlasíte s dobou dodania, zašleme Vám potvrdenie o prijatí objednávky spolu so zálohovou faktúrou.

2. Patrím k štátnej inštitúcii, ktorá neumožňuje platbu na zálohovú faktúru. Aké sú moje možnosti?

V takomto prípade Vám bude vystavená ostrá faktúra až pri dodaní tovaru.

Doprava
1. Bola mi naúčtovaná duplicitná cena za dopravu. Je to v poriadku?

V špecifických prípadoch môže nastať k duplicitnému naúčtovaniu dopravy. Stáva sa to v prípade, že
a) Niektoré Vami objednané položky majú neskorší termín dodania ako ostatné. V prípade záujmu už o položky, ktoré sú skladom Vám objednávku vieme rozdeliť na viaceré odoslania.
b) Vaša objednávka obsahuje chemikálie v kombinácii s iným tovarom. Nakoľko preprava za chemikálie je uskutočňovaná prostredníctvom špeciálnej prepravy, tovar Vám príde prostredníctvom dvoch kuriérov.

2. Cena dopravy nie je jednotná. Prečo je tomu tak?

Cena dopravy stúpa v závislosti od druhu Vami vybratého tovaru. V prípade nerozbitného tovaru je cena dopravy 8,00 € bez DPH, v prípade rozbitného tovaru je cena dopravy 12,00 € bez DPH, v prípade chemikálií je cena dopravy rátaná od počtu Vami objednaných chemikálií, pričom základná cena začína na 14,00 € bez DPH. Špecifickým prípadom je nábytok, kde cena dopravy a prípadná montáž Vám bude dorátaná až pri zadaní objednávky. V prípade, že chcete poznať cenu dopravy ešte pred odoslaním objednávky, kontaktujte prostredníctvom kontaktného formulára.

Doručenie
1. Aké sú moje možnosti na doručenie tovaru?

Pred odoslaním objednávky máte vždy možnosť výberu doručenia tovaru prostredníctvom kuriéra alebo osobného odberu.

2. Položky v mojej objednávke nie sú skladom. Koľko trvá doba dodania?

Pri položkách ktoré nie sú skladom je doba dodania variabilná. Pre presné stanovenie doby dodania nás prosím kontaktujte prostredníctvom kontaktného formulára.

3. Ako zistím, že je moja objednávka pripravená na doručenie resp. osobný odber?

Po naskladnení Vašej objednávky budete informovaný prostredníctvom e-mailovej komunikácie.

4. Pri možnostiach doručenia som zaklikla osobný odber. Kedy sa môžem zastaviť po objednávku?

Presný termín možnosti prebratia tovaru Vám bude vždy oznámený prostredníctvom e-mailu v momente, keď tovar naskladníme. Osobné odbery prebiehajú každý utorok a štvrtok v čase od 14:00 do 16:00.

5. Prišla mi informácia o naskladnení mojej objednávky. Kedy môžem očakávať svoj tovar?

Po odovzdaní tovaru kuriérskej spoločnosti Vás budeme informovať prostredníctvom e-mailu o jeho zaslaní. Približná doba dodania od naskladnenia tovaru sa pohybuje v rozmedzí 2-3 dní od potvrdenia.

Reklamácia
1. Tovar doručení kuriérom mi prišiel poškodený. Ako ho správne reklamovať?

V prípade, že máte podozrenie, že tovar prišiel poškodený už v momente preberania objednávky od kuriéra (obúchaná, resp. poškodená krabica) je potrebné balík otvoriť v prítomnosti kuriéra a v prípade poškodenia rovno spísať reklamáciu. Následne nás bezodkladne kontaktovať aby sme danú situáciu mohli riešiť. V prípade, že objednávku prevezmete bez kontroly a poškodenie zistíte až neskôr, nebude tovar možné vyreklamovať.

2. Tovar prišiel v poriadku avšak má nejakú chybu, prípadne nefunguje. Ako postupovať?

V prípade, že tovar prišiel v poriadku a chyba, resp. nefunkčnosť je zistená až po zapnutí zariadenia alebo po jeho určitom používaní, treba nás bezodkladne kontaktovať. Reklamácia bude následne vybavená v závislosti od druhu tovaru a platnosti záručnej doby.

Verejné obstarávanie
1. Patrím k štátnej inštitúcii, ktorá môže zakúpiť tovar len prostredníctvom verejného obstarávania. Je možné s Vami spolupracovať?

V prípade, že tovar nemôžete kupovať napriamo, naša spoločnosť má možnosť sa aktívne zapájať do všetkých foriem verejného obstarávania. Pre možnú spoluprácu nás oslovte prostredníctvom e-mailu info@labtech.sk.

2. Položky na Vašej stránke vyhovujú tovaru, ktorý chceme obstarávať, avšak pre vyhlásenie verejného obstarávania potrebujeme oficiálnu cenovú ponuku. Viete nám ju vypracovať?

V prípade, že pre vyhlásenie verejného obstarávania potrebujete vypracovať oficiálnu PHZ („predpokladaná hodnota zákazky“) nás prosím kontaktujte prostredníctvom e-mailu info@labtech.sk.

3. Nie sme si istý či technická špecifikácia nami vybraného tovaru spĺňa požiadavky, ktoré potrebujeme. Vieme sa na Vás obrátiť?

V prípade, že máte vyhliadnutý tovar o ktorom si myslíte, že spĺňa technickú špecifikáciu ale nie ste si 100% istý neváhajte nás kontaktovať prostredníctvom kontaktného formulára. Radi Vám pomôžeme s výberom.